Motorcycle Forum banner

Geblazen transmissie

45 views 3 replies 3 participants last post by  Rotrod1  
#1 ·
Kan het plaatsen van een nieuwe koppeling ervoor zorgen dat een versnellingsbak explodeert?
Ik heb een nieuwe standaard koppeling laten installeren met zware veren. Proefrit, alles werkte prima.
2 dagen later ging ik rijden, ongeveer 50 km verderop, tegen het einde werd het schakelen steeds moeilijker, ik kon geen neutraal vinden. Bij een stoplicht dacht ik dat ik in de eerste versnelling stond, heb het drie keer gecontroleerd. Toen ik wegreed, leek het alsof ik in de derde versnelling stond, hij sloeg af en bokte en startte voordat ik de koppeling kon intrappen. Er was een luide mechanische explosie, en onmiddellijk hoorde ik luid metaal schuren, zelfs toen ik de koppeling intrappte. Ik denk dat het de tanden in de versnellingsbak heeft verscheurd? Hij gaat niet meer in versnelling en ik kan de schakelaar niet bewegen. Zou de nieuwe koppeling dit kunnen hebben veroorzaakt door verkeerde installatie?
Help alsjeblieft.

#2 ·
Het kan een heel ander probleem zijn... waarom heb je in de eerste plaats een nieuwe koppeling laten monteren?... als het was omdat het schakelen moeilijk ging, kan dat de reden zijn dat de transmissie is uitgevallen... als het daadwerkelijk is gebeurd.

Totdat of als je de transmissie uit elkaar haalt, weet je het niet. Ik zou beginnen met het aftappen van de olie om te controleren op vuil... hopelijk is het koppelingsmateriaal. Bij sommige motoren geeft het verwijderen van het carter visuele toegang tot de transmissie.

Veel succes, hopelijk was het je koppeling.